Aanvullingen en correcties op de fietsroute

Het formulier om correcties in te sturen staat hier.


Correcties voor editie 2023

Blz. 10, rechter kolom, 4e regel
Tour de Manche moet zijn Vélomaritime.

Blz. 115, traject 14, km 21.3
De Route du Phare is vlak voor de top volledig afgesloten wegens aardverschuivingen en instabiele kliffen. Sla daarom niet na het zebrapad linksaf de Route du Phare in, maar blijf de D925 volgen. Na 2.6 km en 100 m klimmen gaat het bos over in open veld. Sla hier in een bocht linksaf. Na 600 m eindigt deze weg. Ga hier rechtsaf en vervolg de hoofdroute door Senneville sur Fécamp.

Blz. 134, traject 18, km 10.1, na 275 m
Hier is een brug afgesloten wegens bouwvalligheid. Of deze brug ooit vervangen gaat worden, is niet bekend. Vlak voor de brug is een hoop grond op de weg gestort. In 2022 was deze barricade met de fiets aan de hand wel te passeren en kon de brug nog gebruikt worden. Mocht dat niet meer het geval zijn, dan zijn er twee alternatieve routes:
1) 5 km omrijden via Coppenaxfort (zie het bovenste kaartje);
2) een doorsteek via Coppenaxfort en Brouckerque naar km 27.8 van dit traject (zie het onderste kaartje).

Een derde optie - bij km 10.1 een stukje zuidwaarts en na 2 km via de doorgaande weg naar Looberghe - is op dit moment (mei 2024) niet mogelijk, omdat ook de brug voor Looberghe wegens bouwvalligheid is afgesloten. Deze wordt waarschijnlijk wel binnen afzienbare tijd vervangen.


Blz. 149 en 150
Deze pagina's zijn door de drukker verkeerd aan de ringband bevestigd. Daardoor is de pagina 'Algemene informatie' tussen de pagina's met hoogteprofielen terecht gekomen.


Aanvulling voor editie 2023: Hoe er te komen? (blz. 152-153)

Een uitgebreid fotoverslag van reiservaringen met de fiets in regionale treinen tussen Nederland/België en Normandië/Bretagne in 2022 is op de website van de auteur te vinden: Driemaal boemelen naar Normandië en Bretagne.